V Škótsku vznikla v roku 2022 pre potreby praxe nová definícia dyskalkúlie.
ŠKÓTSKA DEFINÍCIA DYSKALKÚLIE Z ROKU 2022
Dyskalkúlia je neurovývinový rozdiel v učení, ktorý sa môže vyskytovať spolu s celým radom iných špecifických vzdelávacích potrieb. Dyskalkúliu možno opísať ako špecifickú ťažkosť s pochopením počtu a číselných procesov, ktorá pretrváva napriek poskytovaniu vhodnej výučby. Odlišuje sa od iných problémov spojených s počítaním a matematikou .
Je to pretrvávajúca neschopnosť porozumieť číselným faktom, alebo získať číselné fakty z pamäti.
Používanie nedostatočne vyvinutých postupov a procesov.
Závažné ťažkosti v porozumení číslam.
Ťažkosti sa môžu vzťahovať na:
Tieto dyskalkulické ťažkosti často neodrážajú kognitívne schopnosti jednotlivca. Nie sú typické pre výkon v iných oblastiach a nemožno ich pripísať iným faktorom, napríklad medzerám v učení, vývojovým, genetickým a neurovývinovým rozdielom, ktoré zahŕňajú autizmus, dyslexiu a problémy s pozornosťou. Vplyv dyskalkúlie ako problému pri učení sa líši v závislosti od vzdelávacieho a vyučovacieho prostredia. Dyskalkúlia existuje vo všetkých kultúrach a naprieč rozsahom schopností a sociálno-ekonomického zázemia.
Žiaci s dyskalkúliou môžu napredovať v matematike, ale napredujú iným tempom. Dyskalkúlia je pravdepodobne genetický, celoživotný, neurovývinový rozdiel. Ak je dyskalkúlia neidentifikovaná, môže mať za následok úzkosť z matematiky, nízke sebavedomie, vysoký stres, atypické správanie a nízky úspech.
Študenti s dyskalkúliou budú napredovať, keď budú včas a správne diagnostikovaní. Ak sa im poskytne podpora šitá na mieru, napríklad používanie špecifických materiálov a vizuálne znázornenia pri výučbe matematiky. Efektívne, inkluzívne učenie a pedagogické prístupy.
To by malo viesť k úspešným študentom, sebavedomým a aktívnym jednotlivcom aj zodpovedným občanom.
V preklade to znamená: